THE CLIMATE IS CHANGING, WHAT ARE WE DOING?

02.11.2021 222

THE CLIMATE IS CHANGING, WHAT ARE WE DOING?


25-01-2021

03-03-2022

 

https://youtu.be/I32UUkOrecw  

 

Amacımız, Dünya'da sel, yangın gibi doğal afetlere neden olan iklim değişikliği konusunda öğrencilerimizi bilinçlendirmek; küresel ısınma ve iklim değişikliği konusunda öğrencilerimize kalıcı olarak istenen davranışları kazandırmak; 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek ve bunu yaparken web 2.0 araçlarını aktif kullanma kullanabilmelerini sağlamaktır.

To raise awareness among students about climate change, which causes natural disasters such as floods and fires in the world, to gain permanent desired behaviors in our students about global warming and climate change, to develop 21st century skills and to use web 2 tools while doing project work.

Hedeflerimiz

1-Çevre sevgisini kazanmak

 

2-Çevre bilinci oluşturmak

3-İnsanların iklim değişikliğindeki rollerini anlamalarını sağlamak

4-Doğaya karşı sorumluluk alabilen bireyler yetiştirmek

5-İklim değişikliğinin Dünya üzerindeki etkisini anlamalarını sağlamak

Our Goals

1-Winning the love of the environment

2-Creating environmental awareness

3-To make people understand their role in climate change

4- Raising individuals who can take responsibility for nature

5-To make them understand the impact of climate change on the Earth

eTwinning Ana Sayfamız: https://twinspace.etwinning.net/191668/home

BLOGUMUZ : https://theclimateis.blogspot.com/

Instagram Adresimiz: climate_changing22

Facebook Grubumuz: https://www.facebook.com/groups/407355067418658 THE CLIMATE IS CHANGING WHAT ARE WE DOING?

 

PROJE TAKVİMİ

AYLAR

ÇALIŞMALAR

EYLÜL

-Proje ortaklarının belirlenmesi

-Poster,logo ve proje tanıtım videosunun hazırlanması

-Öğrenci öncesi anket uygulaması

-Proje görev dağılımı

-Projenin okulda ve sosyal medyada tanıtımı

-Tanışma toplantısı

EKİM

-Ekim web toplantısı

-Hava ve iklim özelliklerini tanıma

-Yaşadığı bölgenin özelliklerini araştırma ve karşılaştırma

(1940-1990-2020 yılları arasındaki iklim özellikleri)

-Afişler ve videolar hazırlayarak sonuçların sunulması

-Sera gazı deneyi yaparak ,video hazırlama

4- Codeweek etkinlikleri

KASIM

-Kasım webinarı

-Sera gazı etkisine neden olan faktörlerin araştırılması (arabalar,

fabrikalar, klimalar ve atıklar)ve posterler/ videolar hazırlama

- İklim değişikliği sonucu meydana gelen doğa olaylarını araştırma ve sunma

-Karikatürler aracılığıyla bu olaylara karşı alınması gereken önlemleri açıklama

-Karbon ayak izi nedir? Karbon ayak izimizi hesaplayalım etkinliğinin yapılması

ARALIK

- Aralık webinarı

-Enerji tasarrufu ile ilgili karikatürler hazırlamak

-Sıradan bir günde evlerimizde harcadığımız elektriği videolu anlatıyoruz.

-Güneş pilleri ve güneş panelleri gibi temiz enerji kaynakları ile ilgili araştırma yapma ve afiş hazırlama

OCAK

-Ocak web semineri

-İklim değişikliği hakkında bir e-kitap hazırlama

-Proje değerlendirme anketinin uygulanması

-Proje kapanış web semineri

-Sanal sergi

 

PROJECT CALENDER

MONTHS

STUDIES

SEPTEMBER

-Determination of project partners

-Preparation of poster,logo and project promotion video

-Implementation of pre-student questionnaire

-Project task distribution

-Promotion of the project in school and the social media

-Daiting webinar

OCTOBER

1-October webinar
2-Recognizes the weather and climate characteristics
of the region where he/she lives, researches and compares
the climate characteristics between 1940-1990-2020.
Presenting the results by preparing posters and videos

3-Preparing a video by doing a greenhouse gas
effect experiment

4- Codeweek activities

NOVEMBER

1- November webinar
2-Researching the factors that cause the greenhouse gas effect (cars,
factories, air conditioners and waste)
and preparing posters and videos

3- Researching and explaining the natural events that occur as a result of climate change and
the measures to be taken against these events through cartoons

4-What is a carbon footprint? Let's calculate our carbon footprint.

DECEMBER

1- December webinar
2-Preparing cartoons about energy saving

3-Observing and explaining how much
electricity we spend in our homes on an ordinary day explain with video.

4-Researching and preparing posters about clean energy sources such as solar cells and solar panels

JANUARY

1-January webinar

2-Prepare  an e book on climate change

3-Implementation of project evaluation questionnaire

4-Teacher, students and parents taking the assessments

5-Project closing webinar

6-Virtual exhibition

 

 

 

 

PROJE AFİŞİMİZ



03-03-2022


 

FaceQ web2.0 aracı ile avatarlarımızı oluşturduk.We created our avatars with the FaceQ web2.0 tool.

https://youtu.be/Ny-6d50GMaE 

 

FaceQ ile oluşturduğumuz avatarlarımızı chatterpix web2.0 aracını kullanarak konuşturduk ve kendimizi tanıttık.We made our avatars that we created with FaceQ talk using chatterpix web2.0 tool and introduced ourselves.

https://youtu.be/CARsYH9xUIs   

 

Proje logo ve afişimizi tasarladık projemizi tanıtmak için topladığımız bilgiler, hazırladığımız posterler ve yatığımız etkinliklerle ilgili fotoğraflarla bir okul panosu düzenledik. Panomuz oldukça ilgi gördü. We designed our project logo and poster. We organized a school board with the information we collected, the posters we prepared and the photos about the activities we organized to promote our project. Our panel attracted a lot of attention.

 

https://youtu.be/X10amagUTf4  

 

 

Sera gazı- sera etkisi deneyini yaptık. Sera etkisinin nedenleri ve sonuçları konusunda tartıştık. Deneyimizin aşamalarını ve elde ettiğimiz sonuçları raporlaştırdık.We did the greenhouse gas-greenhouse effect experiment. We discussed the causes and consequences of the greenhouse effect. We reported the stages of our experiment and the results we obtained.

 

https://youtu.be/qbhfKDpbuGw

 

Ortak ürünümüz için "I" ve "?" kodladık. Çalışmalarımızı görevli öğretmenimize gönderdik ve proje adımızın oluşturulmasına katkı sağladık.Sonrasında ortaya çıkan görseli jigsawplanet web2.0 aracı ile yapboza dönüştürdük ve proje adımızı yapboz ile oluşturduk. "I" and "?" for our common product we coded. We sent our work to our teacher in charge and contributed to the creation of our project name. Afterwards, we transformed the resulting image into a puzzle with the jigsawplanet web2.0 tool and created our project name with a puzzle.

 

https://youtu.be/umgyVxObUbY

 

 

 

Bilgisayarsız kodlama çalışmalarımız ile Avrupa Kod Haftası'nda ortak kodumuzu kullanarak etkinlik oluşturduk ve sertifikalarımızı aldık.

   

03-03-2022

 

Yaşadığımız bölgenin iklim özelliklerini araştırdık.1940-1990-2020 yılları arasındaki iklim özelliklerini karşılaştırdık. bölgemizin o dönemlerine ait fotoğraflarını inceledik. Türü tehlike altında olan bitki ve hayvanları belirledik. Elde ettiğimiz bilgilerle sunumuzu oluşturduk ve görev paylaşımı yaparak sunduk.We investigated the climate characteristics of the region we live in. We compared the climate characteristics between 1940-1990-2020. We examined the photographs of our region from that period. We identified endangered plants and animals. We created our presentation with the information we obtained and presented it by sharing tasks.

https://youtu.be/2M2gxRJdDIg

 

 Sera Gazı Etkisi Nedir? Neden Oluşur ?

 

What is the Greenhouse Gas Effect? Why Does It Occur?

 

 

 

Sera gazı etkisi nedir ve neden oluşur? Sonuçları nelerdir? Neler yapabiliriz? sorularına cevaplar aradığımız araştırmalarımızı yaptık, notlarımızı aldık.Daha sonra notlarımızı birleştirerek powerpoint uygulamasıyla sunumuzu hazırladık ve çalışmamızı arkadaşlarımıza sunduk.
What is the greenhouse gas effect and why does it occur? What are the results? What can we do? We did our research, looking for answers to the questions, and took our notes. Later, we combined our notes and prepared our presentation with the powerpoint application and presented our presentation to our friends.

 

 

 

https://youtu.be/dkog80WgzU8

 

 

 

Takvim etkinliğimiz için resim çalışmamız

 

Our painting work for our calendar event

 

 

Ortak çalışmamız olan takvim oluşturma etkinliğimiz için seçtiğimiz ay olan Nisan ayı görselimizi hazırlayarak takvime eklenmesi için sorumlu öğretmenimize gönderdik.We prepared our image of April, the month we chose for our collaborative calendar creation event, and sent it to our teacher in charge to be added to the calendar.

03-03-2022


https://youtu.be/0P0L291XRUk

 

İklim değişikliği sonucu meydana gelen doğa olaylarını araştırdık ve alınması gereken önlemleri , yapabileceklerimizi karikatürler aracılığıyla anlattık ( web 2.0 comicpanel creator) Natural events that occur as a result of climate change and to research and explain the measures to be takenagainst these events through cartoons.

https://youtu.be/U4Std5e9IRA

 

Karbon ayak izimizi hesapladık

We calculated our carbon footprint.

 

https://youtu.be/2IwkfxuhXVM

 

 

Temiz Enerji Kaynakları Nelerdir?

 

 

Temiz enerji kaynaklarıyla ilgili okul bilgisayar sınıfında araştırma yaptık. Araştırma sonuçlarımızı not ettik. Sonrasında sınıfımızda öğrendiklerimizi birbirimize anlattık, hangilerini kullanmakta olduğumuzu hangilerini kullanabileceğimizi tartıştık. Daha sonra da akıllı tahtamızda canva web2.0 aracını kullanarak "Temiz Enerji Kaynakları" afişimizi düzenledik. Afişimizi çıktı alarak projemizin okul panosuna astık.

We did research on clean energy sources in the school computer classroom. We noted down our research results. Afterwards, we told each other what we learned in our class, we discussed which ones we were using and which ones we could use. Then we edited our "Clean Energy Resources" poster using the canva web2.0 tool on our smart board. We printed out our poster and hung it on the school board of our project.

 

 

https://youtu.be/KHgIfQm2EX0

03-03-2022








"Comicpanel Creator"web 2.0 aracını kullanarak enerji tasarrufu konulu karikatürler hazırladık. Çalışmamızı okul panomuzda sergiledik.We prepared cartoons on energy saving using the "Comicpanel Creator"web 2.0 tool. We displayed our work on our school board.

 

https://youtu.be/5FFI0xTMxP4

 

 

Günlük yaşantımızda elektriği kullandığımız alanları keşfe çıktık. Günlük harcama miktarımızı hesapladık. Elektrik tüketimimizi azaltmak için yapabileceklerimiz hakkında konuştuk ve daha dikkatli olmaya söz verdik.We explored the areas where we use electricity in our daily lives. We calculated our daily spending amount. We talked about what we can do to reduce our electricity consumption and promised to be more careful.

 

https://youtu.be/yrP3dR94uqU

 

https://youtu.be/45C4sgR_NSA

 

Karışık Ülke Takımlarımız İçin Yaptığımız Çalışmalar

Studies for mixed teams countries

 

https://youtu.be/Y7LU8nuRBhA

 

 

                       Enerji tasarrufu konulu videolarımızı izledik; yanilenebilir enerji atölyesi sitesinden konuyla ilgili oyunları oynadık. Sonrasında konu ile ilgili boyama-kesme , kodlama ve şiir yazma çalışmaları yaptık. Çalışmalarımızı sınıf panomuza astık.We watched our videos on energy saving; We played the games on the subject from the burnable energy workshop site. Afterwards, we did painting-cutting, coding and writing poems related to the subject. We hung our work on our classroom board.

https://youtu.be/MtHCmflGv9o

 

e GÜVENLİK - e SECURITY

e güvenlik konulu videolarımızı "www.guvenlinet.org.tr" sitesinden izledik. Daha sonra googleforms ile hazırladığım e güvenlik konulu anketi cevapladık.We watched our e-security videos on the website "www.guvenlinet.org.tr". Then, we answered the survey on e-security that I prepared with googleforms.

 

 

https://youtu.be/l9ar1Db19fk