THE CLIMATE IS CHANGING, WHAT ARE WE DOING?
Amacımız, Dünya'da sel, yangın gibi doğal afetlere neden olan iklim değişikliği konusunda öğrencilerimizi bilinçlendirmek; küresel ısınma ve iklim değişikliği konusunda öğrencilerimize kalıcı olarak istenen davranışları kazandırmak; 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek ve bunu yaparken web 2.0 araçlarını aktif kullanma kullanabilmelerini sağlamaktır.
To raise awareness among students about climate change, which causes natural disasters such as floods and fires in the world, to gain permanent desired behaviors in our students about global warming and climate change, to develop 21st century skills and to use web 2 tools while doing project work.
Hedeflerimiz
1-Çevre sevgisini kazanmak
2-Çevre bilinci oluşturmak
3-İnsanların iklim değişikliğindeki rollerini anlamalarını sağlamak
4-Doğaya karşı sorumluluk alabilen bireyler yetiştirmek
5-İklim değişikliğinin Dünya üzerindeki etkisini anlamalarını sağlamak
Our Goals
1-Winning the love of the environment
2-Creating environmental awareness
3-To make people understand their role in climate change
4- Raising individuals who can take responsibility for nature
5-To make them understand the impact of climate change on the Earth
eTwinning Ana Sayfamız: https://twinspace.etwinning.net/191668/home
BLOGUMUZ : https://theclimateis.blogspot.com/
Instagram Adresimiz: climate_changing22
Facebook Grubumuz: https://www.facebook.com/groups/407355067418658 THE CLIMATE IS CHANGING WHAT ARE WE DOING?
PROJE TAKVİMİ
AYLAR |
ÇALIŞMALAR |
EYLÜL |
-Proje ortaklarının belirlenmesi -Poster,logo ve proje tanıtım videosunun hazırlanması -Öğrenci öncesi anket uygulaması -Proje görev dağılımı -Projenin okulda ve sosyal medyada tanıtımı -Tanışma toplantısı |
EKİM |
-Ekim web toplantısı -Hava ve iklim özelliklerini tanıma -Yaşadığı bölgenin özelliklerini araştırma ve karşılaştırma (1940-1990-2020 yılları arasındaki iklim özellikleri) -Afişler ve videolar hazırlayarak sonuçların sunulması -Sera gazı deneyi yaparak ,video hazırlama 4- Codeweek etkinlikleri |
KASIM |
-Kasım webinarı -Sera gazı etkisine neden olan faktörlerin araştırılması (arabalar, fabrikalar, klimalar ve atıklar)ve posterler/ videolar hazırlama - İklim değişikliği sonucu meydana gelen doğa olaylarını araştırma ve sunma -Karikatürler aracılığıyla bu olaylara karşı alınması gereken önlemleri açıklama -Karbon ayak izi nedir? Karbon ayak izimizi hesaplayalım etkinliğinin yapılması |
ARALIK |
- Aralık webinarı -Enerji tasarrufu ile ilgili karikatürler hazırlamak -Sıradan bir günde evlerimizde harcadığımız elektriği videolu anlatıyoruz. -Güneş pilleri ve güneş panelleri gibi temiz enerji kaynakları ile ilgili araştırma yapma ve afiş hazırlama |
OCAK |
-Ocak web semineri -İklim değişikliği hakkında bir e-kitap hazırlama -Proje değerlendirme anketinin uygulanması -Proje kapanış web semineri -Sanal sergi |
PROJECT CALENDER
MONTHS |
STUDIES |
SEPTEMBER |
-Determination of project partners -Preparation of poster,logo and project promotion video -Implementation of pre-student questionnaire -Project task distribution -Promotion of the project in school and the social media -Daiting webinar |
OCTOBER |
1-October webinar 3-Preparing a video by doing a greenhouse gas 4- Codeweek activities |
NOVEMBER |
1- November webinar 3- Researching and explaining the natural events that occur as a result of climate change and 4-What is a carbon footprint? Let's calculate our carbon footprint. |
DECEMBER |
1- December webinar 3-Observing and explaining how much 4-Researching and preparing posters about clean energy sources such as solar cells and solar panels |
JANUARY |
1-January webinar 2-Prepare an e book on climate change 3-Implementation of project evaluation questionnaire 4-Teacher, students and parents taking the assessments 5-Project closing webinar 6-Virtual exhibition |
PROJE AFİŞİMİZ
FaceQ web2.0 aracı ile avatarlarımızı oluşturduk.We created our avatars with the FaceQ web2.0 tool.
FaceQ ile oluşturduğumuz avatarlarımızı chatterpix web2.0 aracını kullanarak konuşturduk ve kendimizi tanıttık.We made our avatars that we created with FaceQ talk using chatterpix web2.0 tool and introduced ourselves.
Proje logo ve afişimizi tasarladık projemizi tanıtmak için topladığımız bilgiler, hazırladığımız posterler ve yatığımız etkinliklerle ilgili fotoğraflarla bir okul panosu düzenledik. Panomuz oldukça ilgi gördü. We designed our project logo and poster. We organized a school board with the information we collected, the posters we prepared and the photos about the activities we organized to promote our project. Our panel attracted a lot of attention.
Sera gazı- sera etkisi deneyini yaptık. Sera etkisinin nedenleri ve sonuçları konusunda tartıştık. Deneyimizin aşamalarını ve elde ettiğimiz sonuçları raporlaştırdık.We did the greenhouse gas-greenhouse effect experiment. We discussed the causes and consequences of the greenhouse effect. We reported the stages of our experiment and the results we obtained.
Ortak ürünümüz için "I" ve "?" kodladık. Çalışmalarımızı görevli öğretmenimize gönderdik ve proje adımızın oluşturulmasına katkı sağladık.Sonrasında ortaya çıkan görseli jigsawplanet web2.0 aracı ile yapboza dönüştürdük ve proje adımızı yapboz ile oluşturduk. "I" and "?" for our common product we coded. We sent our work to our teacher in charge and contributed to the creation of our project name. Afterwards, we transformed the resulting image into a puzzle with the jigsawplanet web2.0 tool and created our project name with a puzzle.
Bilgisayarsız kodlama çalışmalarımız ile Avrupa Kod Haftası'nda ortak kodumuzu kullanarak etkinlik oluşturduk ve sertifikalarımızı aldık.
Yaşadığımız bölgenin iklim özelliklerini araştırdık.1940-1990-2020 yılları arasındaki iklim özelliklerini karşılaştırdık. bölgemizin o dönemlerine ait fotoğraflarını inceledik. Türü tehlike altında olan bitki ve hayvanları belirledik. Elde ettiğimiz bilgilerle sunumuzu oluşturduk ve görev paylaşımı yaparak sunduk.We investigated the climate characteristics of the region we live in. We compared the climate characteristics between 1940-1990-2020. We examined the photographs of our region from that period. We identified endangered plants and animals. We created our presentation with the information we obtained and presented it by sharing tasks.
Sera Gazı Etkisi Nedir? Neden Oluşur ?
What is the Greenhouse Gas Effect? Why Does It Occur?
Sera gazı etkisi nedir ve neden oluşur? Sonuçları nelerdir? Neler yapabiliriz? sorularına cevaplar aradığımız araştırmalarımızı yaptık, notlarımızı aldık.Daha sonra notlarımızı birleştirerek powerpoint uygulamasıyla sunumuzu hazırladık ve çalışmamızı arkadaşlarımıza sunduk.
What is the greenhouse gas effect and why does it occur? What are the results? What can we do? We did our research, looking for answers to the questions, and took our notes. Later, we combined our notes and prepared our presentation with the powerpoint application and presented our presentation to our friends.
Takvim etkinliğimiz için resim çalışmamız
Our painting work for our calendar event
Ortak çalışmamız olan takvim oluşturma etkinliğimiz için seçtiğimiz ay olan Nisan ayı görselimizi hazırlayarak takvime eklenmesi için sorumlu öğretmenimize gönderdik.We prepared our image of April, the month we chose for our collaborative calendar creation event, and sent it to our teacher in charge to be added to the calendar.
İklim değişikliği sonucu meydana gelen doğa olaylarını araştırdık ve alınması gereken önlemleri , yapabileceklerimizi karikatürler aracılığıyla anlattık ( web 2.0 comicpanel creator) Natural events that occur as a result of climate change and to research and explain the measures to be takenagainst these events through cartoons.
Karbon ayak izimizi hesapladık
We calculated our carbon footprint.
Temiz Enerji Kaynakları Nelerdir?
Temiz enerji kaynaklarıyla ilgili okul bilgisayar sınıfında araştırma yaptık. Araştırma sonuçlarımızı not ettik. Sonrasında sınıfımızda öğrendiklerimizi birbirimize anlattık, hangilerini kullanmakta olduğumuzu hangilerini kullanabileceğimizi tartıştık. Daha sonra da akıllı tahtamızda canva web2.0 aracını kullanarak "Temiz Enerji Kaynakları" afişimizi düzenledik. Afişimizi çıktı alarak projemizin okul panosuna astık.
We did research on clean energy sources in the school computer classroom. We noted down our research results. Afterwards, we told each other what we learned in our class, we discussed which ones we were using and which ones we could use. Then we edited our "Clean Energy Resources" poster using the canva web2.0 tool on our smart board. We printed out our poster and hung it on the school board of our project.
"Comicpanel Creator"web 2.0 aracını kullanarak enerji tasarrufu konulu karikatürler hazırladık. Çalışmamızı okul panomuzda sergiledik.We prepared cartoons on energy saving using the "Comicpanel Creator"web 2.0 tool. We displayed our work on our school board.
Günlük yaşantımızda elektriği kullandığımız alanları keşfe çıktık. Günlük harcama miktarımızı hesapladık. Elektrik tüketimimizi azaltmak için yapabileceklerimiz hakkında konuştuk ve daha dikkatli olmaya söz verdik.We explored the areas where we use electricity in our daily lives. We calculated our daily spending amount. We talked about what we can do to reduce our electricity consumption and promised to be more careful.
Karışık Ülke Takımlarımız İçin Yaptığımız Çalışmalar
Studies for mixed teams countries
Enerji tasarrufu konulu videolarımızı izledik; yanilenebilir enerji atölyesi sitesinden konuyla ilgili oyunları oynadık. Sonrasında konu ile ilgili boyama-kesme , kodlama ve şiir yazma çalışmaları yaptık. Çalışmalarımızı sınıf panomuza astık.We watched our videos on energy saving; We played the games on the subject from the burnable energy workshop site. Afterwards, we did painting-cutting, coding and writing poems related to the subject. We hung our work on our classroom board.
e GÜVENLİK - e SECURITY
e güvenlik konulu videolarımızı "www.guvenlinet.org.tr" sitesinden izledik. Daha sonra googleforms ile hazırladığım e güvenlik konulu anketi cevapladık.We watched our e-security videos on the website "www.guvenlinet.org.tr". Then, we answered the survey on e-security that I prepared with googleforms.